Czym się różni „Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków” od innych pozycji?
Takie pytanie bardzo często dostajemy zarówno w mailach od Was jak i w grupie POZYTYWNA DYSCYPLINA – spełnieni rodzice.
Na początek chcę Was ostrzec, że książki Pozytywnej Dyscypliny całkowicie różnią się od innych pozycji, tym że są absolutnie konkretne i dają proste odpowiedzi na wychowawcze pytania. Jeśli je znasz, to pewnie wiesz, że tak właśnie jest.
Co znajdziecie w „Pozytywnej Dyscyplinie dla przedszkolaków” czego nie ma w innych książkach?
1.Książka dotyczy dzieci od 3 go do 6 go roku życia.
Oznacza to, że wszystkie przykłady dotyczą dzieci w tym wieku. To takie przyjemne, mając w domu przedszkolaka wiedzieć, że inne dzieci zachowują się podobnie. Że z moim dzieckiem lub ze mną wszystko jest w porządku. Po prostu przedszkolaki są bardzo słodkimi i rozemocjonowanymi dziećmi, które trenują swoje możliwości decydowania na każdym kroku.
Dodatkowo, jako rodzic dostaniesz gotowe recepty na to jak budować relacje ze swoim dzieckiem i zdobywać z nim coraz więcej współpracy każdego dnia.
OBEJRZYJ VIDEO W KTÓRYM OMAWIAM KSIĄŻKĘ POZYTYWNA DYSCYPLINA DLA PRZEDSZKOLAKÓW
2.Opisuje wyzwania rozwojowe i daje konkretne rozwiązania
Przedszkolaki rozwijają szereg nowych umiejętności. Najważniejszą i jednocześnie stawiającą przed rodzicem największe wyzwanie jest potrzeba autonomii i inicjatywy. To z jednej strony cudowne, że dziecko staje się samodzielne i chce działać, a z drugiej… Jest coraz więcej sytuacji, gdy dziecko chce działać po swojemu, więc dobrze jest wiedzieć, co konkretnie rodzic może zrobić, by zarówno wspierać rozwój autonomii, jak i rozumienia wymogów sytuacji i szacunku do potrzeb innych ludzi.
3. Pomaga zrozumieć na czym polega rozwój emocjonalny i społeczny u przedszkolaków
Co ważne, nie tylko omawia te obszary, daje też obrazowe przykłady i wskazówki jak rodzic może wspierać rozwój dzieci pomagając im codziennie, krok po kroku rozwijać swoje kompetencje życiowe takie jak: odpowiedzialność, samodyscyplina, szacunek do siebie i innych, empatia, współpraca i wiele wiele innych..
4. Omawia kwestie jedzenia, snu i odpieluchowania
A często są to tematy, które nam, rodzicom spędzają sen z powiek. Czy moje dziecko je wystarczająco dużo. Co zrobić, żeby lepiej zachowywało się przy stole? Spać razem, czy oddzielnie. Jak przeprowadzić najłagodniej swoją wolę w tym zakresie?
To jest niesamowite, jak bardzo ta książka jest konkretna i dająca po prostu pomysły rozwiązań, które od razu można sprawdzać we własnym domu.
Jeśli jeszcze jej nie masz, to możesz ją kupić tylko u nas TUTAJ
Tych różnic jest jeszcze trochę, zajrzyjcie do spisu treści, który zamieszczam na samym dole, a niżej jeszcze film o tym, dla kogo najlepszy będzie podstawowy podręcznik „Pozytywna Dyscyplina”
Prolog autorstwa dzieci . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
ROZDZIAŁ 1. Dlaczego Pozytywna Dyscyplina? . . . . . . . . . . . . . . . 11
ROZDZIAŁ 2. Pozytywna Dyscyplina i twój przedszkolak . . . . . . . . 37
ROZDZIAŁ 3. Zrozumieć, co to znaczy: adekwatny do poziomu rozwoju dziecka . . . . . . . . . . . . 53
ROZDZIAŁ 4. Ten cudowny mózg. Nauka i rozwój . . . . . . . . . . . . . 77
ROZDZIAŁ 5. „Potrafię to zrobić!” Radości (i wyzwania) wynikające z dziecięcej inicjatywy . . . . . . . . . . . . . . . 97 ROZDZIAŁ 6. Zaakceptuj swoje dziecko, czyli rzecz o temperamencie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117
ROZDZIAŁ 7. „Nie mów do mnie tym tonem!” Emocje i sztuka komunikacji . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143 ROZDZIAŁ 8. „Dlaczego moje dziecko to robi?” Powody nieodpowiedniego zachowania . . . . . . . . . . . . . . . . 165
ROZDZIAŁ 9. Błędne cele w domu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
ROZDZIAŁ 10. Błędne cele w przedszkolu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
ROZDZIAŁ 11. „Nie możesz przyjść na moje urodziny!” Umiejętności społeczne dla przedszkolaków . . . . . 219
ROZDZIAŁ 12. Koniec z awanturami przed snem. Przedszkolaki i sen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 247
ROZDZIAŁ 13. „Nie lubię tego!” Przedszkolaki i jedzenie . . . . . . . 265
ROZDZIAŁ 14. Przedszkolaki i nocniki – niekończąca się opowieść o korzystaniu z toalety . . . . . . . . . . . . . . . 281
ROZDZIAŁ 15. Wybór opieki dla dziecka (i jak z tym żyć) . . . . . . . 297
ROZDZIAŁ 16. Spotkania rodzinne i klasowe dla przedszkolaków 323
ROZDZIAŁ 17. Świat na zewnątrz. Jak poradzić sobie z wpływem technologii i kultury . . . . . . . . . . . 339
ROZDZIAŁ 18. Gdy twoje dziecko potrzebuje specjalnej pomocy . 351
ROZDZIAŁ 19. Wzrastanie w rodzinie. Szukanie wsparcia, zasobów i zdrowia psychicznego . . . . . . . . . . . . . . 369
0odpowiedz na "Czym się różni "Pozytywna Dyscyplina dla przedszkolaków"?"