Jak wyznaczać sobie rodzicielskie cele, czyli skąd wiedzieć czy dobrze się działa?

Jako rodzice często  zastanawiamy się co można zrobić żeby wychowywanie dzieci było łatwiejsze, żeby szło gładko, bez tych ciągłych nerwów, poganiania, powtarzania rzeczy po kilka razy. Żeby mieć więcej cierpliwości – o tej potrzebie najczęściej piszecie na naszym fanpage’u.

Nazywam się Joanna Baranowska i wraz z Anną Czechowską jesteśmy prekursorkami Pozytywnej Dyscypliny w Polsce. Prowadzimy szkolenia z tego zakresu już od 7 lat!

Chciałybyśmy wam pokazać podstawy Pozytywnej Dyscypliny, żebyście wiedzieli jak od trudności wychowawczych przejść do skutecznych rozwiązań*. 

Joanna Baranowska: To co jest też dla mnie bardzo ważne w wychowaniu, żeby było w rodzinie więcej przestrzeni na miłość, na fajną zabawę, na frajdę, na wygłupy, a nie na to, żeby poganiać się w robieniu obowiązków. Niezależnie od tego, czy mamy dziecko  3 letnie, czy nawet młodsze, czy mamy nastolatka w domu, czy dziecko w wieku 8-10 lat, dobrze jest te rzeczy na początku wychowywania sobie uświadomić i ustawić.

Anna Czechowska: Dla mnie to jest taka myśl o tym, że jak wracam do domu, to ja chcę tam wracać.  To jest miejsce, gdzie czuję się dobrze i wszyscy się czują dobrze. Dla mnie też rodzicielstwo jest posiadaniem funu z tego, co robię. Poczucie humoru, żarty, gilganie są u nas na porządku dziennym. Myślę, że często jako rodzice o tym zapominamy w takim amoku, że trzeba coś zrobić od A do Z. To jest trudne. Pozytywna Dyscyplina mi osobiście pozwala wrzucić na luz. Mogę wrzucić na luz i cieszyć się, że po prostu jadę. To jest posiadanie funu. To jechanie takim rodzinnym samochodem. Jechanie, które sprawia przyjemność. Mamy jakiś cel, czyli fajną i sympatyczną przyszłość i czegoś chcemy te nasze dzieciaki nauczyć. Wsiadamy do samochodu, jedziemy jednocześnie poznając pewne rzeczy i ucząc się umiejętności.

Joanna Baranowska: Też wiedząc, że w wychowaniu robimy dobrą robotę, bo to też jest trudne mam wrażenie. Dla mnie w każdym razie było trudne. Czy to, co ja robię jest rzeczywiście dobre dla moich dzieci teraz i na przyszłość? Bo teraz często nie było, bo w nerwach krzyczymy. A czy to jest dobre na przyszłość? Gdzieś tam społeczeństwo nam mówi, że mamy być konsekwentni. Mamy trzymać mocne granice w zdecydowany sposób. Ja już nie muszę wierzyć w to, że tylko zdecydowaną konsekwencją mogę uzyskiwać rezultaty. Pozytywna Dyscyplina jest metodą bardzo praktyczną i skoncentrowaną na rozwiązaniach.

Niezależnie w jakim zakątku Polski przystąpisz do szkolenia z Pozytywnej Dyscypliny edukatorki zaproszą cię do wykonania tego samego ćwiczenia. Dzielimy się z wami tym ćwiczeniem, bo zależy nam żeby mogli doświadczyć tego wszyscy rodzice ponieważ to jest drogowskazem, drogą, którą przemieszczamy się w Pozytywnej Dyscyplinie.

*tekst jest transkrypcją video

OBEJRZYJ VIDEO Z ĆWICZENIEM W KTÓRYM MÓWIMY O TYM, JAK WYZNACZAĆ SOBIE RODZICIELSKIE CELE I SKĄD WIEDZIEĆ, ŻE TO CO ROBIMY DZIAŁA ZGODNIE Z NASZYMI OCZEKIWANIAMI.

ĆWICZENIE

Zachęcamy cię do tego, żebyś wypisał/ła trudności i wyzwania jakie masz w związku z wychowaniem dziecka. Mówiąc o wyzwaniach mamy na myśli zachowania dzieci, które są dla ciebie wyzwaniem. Bardzo często rodzice jak słyszą wyzwanie, to mówią o sobie np. brak mi cierpliwości, ale w tym ćwiczeniu nie o to chodzi. Chodzi o to, jakie zachowania dzieci są dla was wyzwaniem, a nie z czym w osobiście, w środku się mierzycie. Co dzieci robią, co byśmy chcieli żeby nie robiły i czego nie robią, co byśmy chcieli żeby robiły.

Na liście w kategorii wyzwania mamy wymienione:

  • nie, bo nie, czyli sprzeciwianie się dla samego sprzeciwiania,
  • wybuchy gniewu i złości, czyli histeria, stwierdzenie “jestem najmądrzejszy” – dziecko wie najlepiej, niczego nie musi,
  • brak reakcji – rodzic coś mówi, a dziecku przepływa to koło uszu,
  • kłamstwo
  • niewykonywanie poleceń/próśb,
  • niewykonywanie umów  na które dzieci się zobowiązały.

Zawartość tej listy zależy od tego, dla rodziców dzieci w jakim wieku prowadzimy warsztat. Jeśli są to nastolatki, to może się tu pojawić pyskowanie, wychodzenie bez słowa. Jeżeli to będą dzieci do 3 lat to pojawia się kwestia, że nie chcą zasypiać same w łóżku, nie chcą jeść, marudzą.

To co jest najważniejsze niezależnie od tego, czy będziecie stosować Pozytywną Dyscypliną czy inne podejście wychowawcze, to warto się zastanowić po co to wszystko?

Dokąd my chcemy dojechać?

Gdzie my chcemy się znaleźć z wychowywaniem naszych dzieci?

Często z rodzicami robię taką wizualizację do której teraz cię zapraszam. Wyobraź sobie, że mija 15 lat. Twoje dziecko jest już dorosłym. Siedzicie sobie z nim na kawie i to jest taki moment, kiedy możecie spojrzeć na tego dorosłego takim zewnętrznym okiem, tak trochę z boku i sobie pomyśleć: kurczę, jaki to świetny człowiek jest! Ten człowiek na pewno poradzi sobie  w życiu dlatego, że widzę, że jest jaki?

Też często dodaje: co jest potrzebne człowiekowi żeby wieść spokojne i szczęśliwe życie? Co potrzebuję umieć i wiedzieć moje dziecko żeby za lat osiemnaście czy dwadzieścia mogło być takim człowiekiem jakim by chciało być? W co ja je muszę wyposażyć żeby to było możliwe?

Spójrzcie na przykładową listę życiowych umiejętności i kompetencji:

  • chcę żeby miało poczucie własnej wartości (realne, oparte na faktach)
  • chcę żeby odnosiło się z szacunkiem do innych ( żeby szanowało samo siebie i rozumiało wymogi sytuacji
  • żeby było asertywne
  • podejmowało decyzje ( w domyśle dobre)
  • potrafiło się komunikować
  • żeby potrafiło słuchać (o tej kompetencji często rodzice zapominają. Często też jej nie mają sami dorośli) Żeby kogoś słuchać też trzeba zrezygnować trochę z siebie.
  • odwaga
  • empatia
  • mówienie o swoich potrzebach, oczekiwaniach i emocjach
  • dystans do siebie
  • cieszenie się życiem
  • poczucie humoru

Anna Czechowska: Dla mnie humor i dystans do siebie to są niezwykle ważne kompetencje. Jak się już to powie, to jest to oczywiste.

Joanna Baranowska: No tak, ale mam wrażenie, że czasem ciężko jest włączyć poczucie humoru w wychowywanie, bo mamy wrażenie , że oczekuje się od nas poważnego podejścia.

Anna Czechowska: Myślę, że to jest takie wciskanie nas w rolę, którą kupujemy. To jest potem trudne, bo sami siebie ograniczamy tą rolą, bo mamy być jacyś. Rodzić powinien zawsze wiedzieć (wszystko”…).

Joanna Baranowska: Wyznaczać granice i egzekwować. Zawsze.  Być robotem.

Anna Czechowska: No i to jest niewykonalne dlatego potem przychodzi frustracja.

Joanna Baranowska: Chcemy wam pokazać jak to wszystko działa. Dzięki Pozytywnej Dyscyplinie wychowywanie jest dla nas łatwiejsze i bardziej ludzkie po prostu. My możemy pozwolić sobie na poczucie humoru i dystans do siebie. Nie musimy każdego błędu traktować jako coś okropnego.

Anna Czechowska: Jednym z założeń Pozytywnej Dyscypliny jest to, że błędy, czyli sytuacje w których coś nam nie wychodzi są ok, a nawet więcej są wspaniałą okazją do tego, żeby się czegoś nauczyć. Błędy dzieci i błędy nas rodziców. Kiedy mamy jakieś narzędzia, to mamy wybór. Możemy zrobić krok w tył i powiedzieć: ok, to spróbujmy jeszcze raz.

Joanna Baranowska: Czasem słyszę, czytam, że rodzic nie powinien mieć oczekiwań wobec dziecka i przyjmować je jakim jest. Z jednej strony to jest prawda, a z drugiej strony myślę, że to jest niewykonalne. Zawsze mamy jakieś oczekiwania. Mamy cele wobec siebie i chcemy tego, co najlepsze dla naszych dzieci. Nie możemy się oderwać od takiego oczekiwania i powiedzieć: wszystko mi jedno, czy moje dziecko będzie szczęśliwe czy nie. Mamy oczekiwania, że ono będzie szczęśliwe i spełnione i chcemy je wyposażyć w kompetencje, które mu w tym pomogą.

Anna Czechowska: Ja bym dodała, że można mieć i jedno i drugie tzn. można akcpetować dziecko takie jakim jest z jego mocnymi stronami i deficytami i jednocześnie mieć z tyłu głowy gdzieś, że ja jako rodzic chce w przyszłości żeby ono było takie, więc co ja teraz muszę zrobić? Jak muszę działać żeby to było możliwe? Akceptuje to co jest i mówię temu i – co ja mogę zrobić żeby w przyszłości to było możliwe?

Joanna Baranowska: To co my robimy z tymi dwoma listami jest bardzo ważne, bo w trakcie szkolenia robimy różne ćwiczenia sprawdzamy różne podejścia wychowawcze.  Tradycyjne, gdzie sprawdzamy jak działa kara. Wówczas uczestnicy wchodzą w rolę. Jedna osoba jest dorosłym, który próbuje przy pomocy kary zmusić dziecko do np. załadowania zmywarki np. Aniu, jak nie załadujesz zmywarki to masz szlaban. Potem się zastanawiamy, czy po pierwsze czy dziecko czuje się zachęcone? Wyobraźcie sobie, że dorosły mówi tak do was. Czy czulibyście się zachęceni? To jest jedna rzecz. A druga czy czulibyście się zachęceni do reakcji, która jest zgodna z życiowymi umiejętnościami? Czy bardziej takiej, która jest zgodna z wyzwaniami?

Anna Czechowska: Pamiętajcie, że dzieciaki uczą się przez obserwację.

Joanna Baranowska: Skąd my mamy wziąć te wszystkie narzędzia? Koncepcja ćwiczenia jest bardzo mądra, ale jako rodzice zastanawiamy się co mamy teraz z tym wszystkim zrobić? Myślę, że po pierwsze, zastanowić się czy nasze podejście, które mamy wspiera rozwój życiowych kompetencji.

Anna Czechowska: Możecie po zaistniałej sytuacji zastanowić się: czego ja właściwie teraz, robiąc to, co robię uczę swoje dziecko? Czy ja uczę go jednej z umiejętności  czy raczej skłaniam go do tego by działało w sposób wymieniony na liście wyzwań. W codziennym życiu nie zastanawiamy się długoterminowo. Żyjemy z dnia na dzień, a spojrzenie na długą perspektywę daje spokój.

Joanna Baranowska: Wychowanie to droga i proces. To nie dzieje się w jeden dzień. Skąd brać pomysły by działać w sposób bardziej konstruktywny? Czyli jeżeli ja chcę żeby Ania rozpakowała zmywarkę mogę jej spytać:

  • Aniu, na co się umawialiśmy w sprawie zmywarki, pamiętasz naszą wczorajszą rozmowę przy stole? Zapisaliśmy sobie różne rzeczy..
  • Pamiętam, ale mi się nie chce.
  • Wiem, mi też się czasem nie chce.
  • A  pomożesz mi?
  • No dobrze, mogę ci pomóc ze szklankami, bo one wysoko są. Może tak być?
  • Dobra. Następnym razem mogę zrobić sama, ale dzisiaj mi się naprawdę nie chcę.
  • Wiem, czasem się nie chce.

Anna Czechowska: To nie zawsze musi wyglądać tak miło, ale wchodzimy w proces negocjacji, rozmowy i widzenia drugiej osoby. Ja czuję się przez Asię zauważona. Ona widzi, że mi się czegoś nie chce zrobić. Ja nie mam ochoty z nią walczyć.

Joanna Baranowska: Czego w tym momencie się uczysz patrząc z perspektywy dziecka?

Anna Czechowska: Uczę się szacunku, podejmowania decyzji, ale też myślenia, jak mogę mamę przekonać żeby mi pomogła, komunikacji, samodzielności w myśleniu, ale też słuchania.

Joanna Baranowska: Pozytywna Dyscyplina pewnie nie rozwiąże wszystkich problemów od razu, ale przez to, że skłania dziecko do bycia po stronie wyzwań lub umiejętności to wprowadza zmianę długofalowo.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email
Dorota

Dorota

1odpowiedz na "Jak wyznaczać sobie rodzicielskie cele, czyli skąd wiedzieć czy dobrze się działa?"

  1. Jakby każdemu rodzicu się tak chciało wychować dziecko..

Zostaw wiadomość

Najnowsze wpisy

Kategorie

Kategorie

Podążaj za nami

Polecane produkty

Nie przegap porad i ciekawostek

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. polityce prywatności
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

POLITYKA PRYWATNOŚCI DANYCH OSOBOWYCH SKLEPU I SERWISU

www.old.pozytywnadyscyplina.pl

Obowiązuje od: 23 lutego 2021 r.

§1 Tożsamość administratora danych

  1. Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Serwisu i Sklepu online prowadzonego pod nazwą old.pozytywnadyscyplina.pl jest Radosław Baranowski, NIP: 7742826124 oraz Joanna Baranowska, NIP: 5262531882, prowadzący działalność gospodarczą jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą: Wydawnictwo POZYTYWNA DYSCYPLINA J.R. Baranowscy s.c., adres:  ul. 11 listopada 28/22 03-436 Warszawa
  2. Dane przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa; tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych, a także ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
 

§2 Stosowane definicje

  1. W niniejszej polityce stosuje się następujące definicje:
    1. Serwis/Sklep - serwis internetowy dostępny pod adresem old.pozytywnadyscyplina.pl za pośrednictwem którego Użytkownik może przeglądać zawartość Serwisu, Sklepu i jego podstron, kontaktować się z administratorem danych (formularz kontaktowy), składać zamówienia na Produkty i Towary (Sklep), zamówić informacje handlowe i marketingowe (Newsletter).
    2. Administrator danych osobowych - podmiot, który decyduje o celu i środkach przetwarzania danych, w niniejszej polityce rozumie się przez to: Radosława Baranowskiego, NIP: 7742826124 oraz Joannę Baranowską, NIP: 5262531882, prowadzących działalność gospodarczą jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą: Wydawnictwo POZYTYWNA DYSCYPLINA J.R. Baranowscy s.c., adres:  ul. 11 listopada 28/22, 03-436 Warszawa
    3. Użytkownik - osoba fizyczna, której dane dotyczą i która korzysta z usług dostępnych w Serwisie/Sklepie, w tym Kupujący.
    4. Dane osobowe - wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
    5. Cookies - małe pliki, które są pobierane i przechowywane na komputerze lub innym urządzeniu Użytkownika, powiązanym z informacjami o sposobie użytkowania strony. Polityka cookies została opisana w §9 niniejszego dokumentu (tj. Polityka cookies).
 

§3 Cele przetwarzania danych osobowych

  1. Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe w następujących celach:
    1. wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu złożenia i realizacji umowy, w tym zamówienia w sklepie online, realizacji przysługujących osobie praw związanych z realizacją zamówienia, w tym rękojmi i prawa do odstąpienia od umowy, jeśli przysługują,
    2. rejestracji i założenia konta w Sklepie, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu korzystania z zakupionych produktów cyfrowych, w tym plików do pobrania lub na podstawie zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit a) RODO, jeśli założenie konta w Sklepie nie jest częścią realizacji zamówienia,
    3. udokumentowania sprzedaży lub wykonania usługi, w tym wystawienia rachunku lub faktury dla osoby fizycznej, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych osobowych, w szczególności przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
    4. udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie poprzez formularz kontaktowy lub za pośrednictwem danych teleadresowych dostępnych na stronie Serwisu i Sklepu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO jeśli jest to niezbędne przed realizacją umowy i odbywa się na żądanie osoby, której dane dotyczą,
    5. marketingu własnych produktów i usług administratora danych drogą tradycyjną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO i odbywa się w prawnie usprawiedliwionym celu Administratora danych osobowych,
    6. wysłania informacji handlowych i marketingowych Administratora danych na adres e-mail podany przez Użytkownika w trakcie zapisu na newsletter, za zgodą osoby, której dane dotyczą na podstawie art. 6 1 lit a) RODO,
    7. administrowania i przechowywania komentarzy dodanych na stronach Serwisu przez Użytkowników, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. zgody osoby, która dobrowolnie podaje swoje dane w tym celu,
    8. dochodzenia praw i roszczeń przez Administratora danych lub osobę, której dane dotyczą, na podstawie 6 ust. 1 lit f) RODO i odbywa się w prawnie usprawiedliwionym celu Administratora danych osobowych.
  2. Podanie danych osobowych jest niezbędne w celu realizacji umowy, w tym zamówienia w Sklepie, wystawienia rachunku luf faktury, dochodzenia roszczeń, a także udzielenia odpowiedzi na pytania.
  3. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne, w szczególności w celu zapisania się na newsletter lub utworzenia konta w Sklepie, jeśli jego posiadanie nie jest związane bezpośrednio z realizacją zamó
  4. Brak podania wymaganych danych uniemożliwia realizację usług, w tym zamówienia i kontaktu ze strony Administratora danych osobowych.
  §4 Sposoby pozyskiwania danych 
  1. Dane osobowe Użytkownika gromadzone są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, tj. poprzez:
    1. wypełnienie formularza z danymi kontaktowymi podczas składania zapytania przez formularz kontaktowy na stronie,
    2. wypełnienie formularza zapisu na newsletter,
    3. wypełnienie formularza zamówienia w Sklepie,
    4. rejestracja konta w Sklepie,
    5. podanie danych do przygotowania i zawarcia umowy,
    6. bezpośredni kontakt z administratorem danych za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie lub w formie tradycyjnej w miejscu prowadzenia działalności,
    7. dodanie komentarza na stronie Serwisu przez Użytkownika.

 

§5 Zakres przetwarzanych danych 
  1. Zakres przetwarzanych danych osobowych został ograniczony do minimum niezbędnego do świadczenia usług w zakresie:
    1. złożenia zapytania przez formularz kontaktowy lub za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie: adres e-mail numer telefonu, adres poczty elektronicznej, imię, ewentualne inne dane podane dobrowolnie przez osobę, której dane dotyczą,
    2. dokonania zapisu na newsletter: imię, adres e-mail,
    3. złożenia zamówienia w sklepie online: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, ewentualnie adres punktu odbioru,
    4. rejestracji konta w Sklepie: imię i nazwisko, adres e-mail, hasło, login,
    5. wystawienia rachunku lub faktury: imię i nazwisko lub nazwa podmiotu, adres siedziby, NIP, inne dane do rozliczenia,
    6. zarządzania i przechowywania komentarzy dodanych na stronach Serwisu przez Użytkownika, tj. imię lub pseudonim oraz adres e-mail, który jest znany wyłącznie Administratorowi danych osobowych.

 

§6 Okres przetwarzania danych
  1. Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, tj.:
    1. przez okres trwania zawartej umowy,
    2. przez okres niezbędny do udokumentowania wykonanej umowy lub usługi, w tym wystawienia rachunku lub faktury - 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, na podstawie art. 112 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w związku z art. 70 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
    3. przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przez formularz kontaktowy lub drogą telefoniczną, ale nie dłużej niż przez 6 miesięcy, o ile osoba nie zdecyduje się złożyć zamówienia lub zawrzeć umowy z Administratorem danych osobowych,
    4. do czasu odwołania zgody, jeśli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie osoby, której dane dotyczą.

 

§7 Odbiorcy danych 
  1. Dane osobowe Użytkownika mogą zostać powierzone innym podmiotom w celu wykonania usług na zlecenie administratora danych, w szczególności podmiotom w zakresie:
    1. hostingu strony www,
    2. serwisu i utrzymania systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane, w tym w celu automatyzacji newslettera, wystawiania faktur, obsługi zamówień, etc.
    3. prowadzenia obsługi księgowej,
    4. kompletacji i wysyłki zamówień złożonych w Sklepie.
  2. Dane osobowe Użytkownika mogą zostać także udostępnione podmiotom wspierającym administratora danych, w tym podmiotom realizującym usługi kurierskie i pocztowe, a także obsługę płatności online.
  3. Dane osobowe Użytkownika nie są przekazywane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych.
  §8 Prawa osób, których dane dotyczą 
  1. Osobie, której dane dotyczą przysługuje:
    1. prawo dostępu do treści danych i ich sprostowania,
    2. prawo do usunięcia danych, o ile nie obowiązują inne przepisy prawa, które zobowiązują administratora danych do archiwizacji danych przez określony czas,
    3. prawo do przenoszenia danych, o ile podstawą przetwarzania danych jest umowa lub zgoda osoby, której dane dotyczą, a przetwarzanie danych odbywa się w sposób automatyczny,
    4. prawo do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingu bezpośredniego, realizowanego przez administratora danych w ramach usprawiedliwionego interesu prawnego, a także ograniczenia przetwarzania,
    5. prawo do niepodlegania automatycznemu profilowaniu, jeśli administrator danych podejmowałby decyzje opierające się wyłącznie na automatycznym profilowaniu i niosące ze sobą skutki prawne dla osoby, której dane dotyczą lub podobnie na nią wpływały,
    6. prawo do kontroli przetwarzania danych i informacji na temat tego, kto jest administratorem danych, a także uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych, treści tych danych, źródle danych, a także sposobie udostępniania, w tym o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
    7. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli podstawą przetwarzania danych była zgoda osoby, której dane dotyczą. Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na jej podstawie, przed jej cofnięciem,
    8. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), jeśli osoba uzna, że przetwarzanie jej danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
  2. W celu realizacji prawa do kontroli danych, dostępu do treści danych, ich poprawiania, a także innych praw, należy skontaktować się z administratorem danych.
  §9 Polityka cookies 
  1. Serwis i Sklep używa plików cookies, aby dostarczać usługi i funkcje dostosowane do preferencji i potrzeb Użytkowników, w szczególności pliki cookies pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
  2. Pliki cookies mogą mieć charakter tymczasowy, tj. są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki lub trwały.
  3. Stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania ze stron Serwisu i Sklepu i służą do przechowywania informacji takich jak hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie ze stron, a także umożliwia zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień.
  4. Sklep wykorzystuje pliki cookies w następujących celach:
    1. dostosowania zawartości stron Serwisu i Sklepu do indywidualnych preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych (wyświetlanie dostosowane do potrzeb),
    2. dokonania analiz i statystyk, które dostarczą informacji, w jaki sposób Użytkownik Serwisu i Sklepu korzysta ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    3. utrzymanie sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasł
  5. Dane zawarte w cookies będą archiwizowane i wykorzystywane w celach analizy statystycznej i oceny globalnego ruchu użytkowników Serwisu i Sklepu.
  6. W celu analizy ruchu na stronie Serwisu i Sklepu, źródła ruchu, jak i optymalizacji działań marketingowych zainstalowaliśmy na stronie:
    1. Piksel Facebooka, który pozwala na zbieranie informacji na temat korzystania przez Użytkownika ze strony Serwisu i kierowanie do niego dedykowanych reklam w tym serwisie społecznościowym. Piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Użytkowników w witrynie.
    2. Wtyczkę Facebooka „Lubię to”, dzięki czemu Użytkownik może przejść ze strony Serwisu do Fanpage’a Administratora danych osobowych, założonego w tym serwisie społecznościowym. Współadministratorem danych osobowych Użytkowników, którzy polubią Fanpage’a Administratora danych osobowych jest Facebook Ireland Limited 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour Dublin 2, Ireland. Tym Użytkownikom zaleca się jednoczesne zapoznanie z polityką prywatności Facebooka pod linkiem: https://www.facebook.com/policy
    3. Google Analytics jako narzędzie analityczne, które pozwala na analizę ruchu Użytkownika na stronie Serwisu i Sklepu oraz jego podstronach.
  7. Dane zawarte w cookies nie są łączone z przekazanymi przez Użytkownika danymi osobowymi.
  8. Klikając ”Zgadzam się/Akceptuję/Rozumiem” w okienku z informacją o cookies Użytkownik zgadza się na użycie cookies w wyżej wymienionych celach.
  9. Użytkownik może w każdej chwili skasować i/lub wyłączyć cookies w przeglądarce internetowej, z której korzysta podczas przeglądania stron Serwisu i Sklepu.
  10. Niektóre pliki cookies - tzw. cookies funkcjonalne mogą być niezbędne do prawidłowego działania stron Serwisu i Sklepu.
  11. Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej (opcja „pomoc”), z której korzysta do przeglądania stron Serwisu i Sklepu.
  12. Ustawienia plików cookies mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika.
  13. Skasowanie lub wyłączenie plików cookies może spowodować trudności lub ograniczoną funkcjonalność niektórych części strony (dotyczy cookies funkcjonalnych).
  §10 Postanowienia końcowe
  1. Administrator danych zastrzega możliwość zmiany niniejszej polityki prywatności, szczególnie w sytuacji, gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne, zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności osób, których dane dotyczą lub inne, istotne zmiany wpływające na treść informacji przekazywanej Użytkownikom.
  2. W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu, które będą obowiązywały od dnia ich opublikowania na stronie Serwisu/Sklepu.
Save settings
Cookies settings
X