Koszyk
Produkt dodany do koszyka Produkt zaktualizowany Produkt usunięty z koszyka Brak produktu na magazynie Podaj prawidłową ilość
  • Pozytywna Dyscyplina dla zapracowanych i przemęczonych rodziców – Jane Nelsen i in. 1 × Pierwotna cena wynosiła: 79.00 zł.Aktualna cena wynosi: 63.20 zł.
    Cena: Pierwotna cena wynosiła: 79.00 zł.Aktualna cena wynosi: 63.20 zł.
    - +
    63.20 

Kwota: 63.20 

Zobacz koszykZamówienie Continue Shopping

Jak działa Pozytywna Dyscyplina w szkole i w klasie?

Jako mama dwójki dzieci, w tym jednego ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, codziennie obserwuję, z jakimi wyzwaniami zmagają się nauczyciele w szkole. Zawsze fascynuje mnie, jak ogromną odpowiedzialność mają pedagodzy w prowadzeniu dzieci – nie tylko edukacyjnie, ale i wychowawczo.

Dlatego, słuchając rozmowy Joanny Baranowskiej z Kaliną Beczak, nauczycielką, edukatorką Pozytywnej Dyscypliny i kandydatką na Trenera Pozytywnej Dyscypliny, jeszcze mocniej zdałam sobie sprawę, jak potężnym narzędziem jest Pozytywna Dyscyplina w szkole.

Chaos i frustracja

Kalina opowiedziała swoją historię – jak wyglądała jej praca zanim poznała Pozytywną Dyscyplinę. Był to obraz pełen wyzwań, chaosu i frustracji. Z jej opowieści wynika, że te pierwsze kroki w pracy nauczycielki potrafią być przytłaczające.

„Weszłam do szkoły i okazało się, że oprócz tego, że miałam prowadzić pół klasy na początku, okazało się, że będę musiała zająć się całą klasą, w tym klasą, która miała łatkę. Po pewnym czasie okazało się, że to była klasa, która była uważana za najgorszą w szkole, i rzeczywiście trudno było sobie z nią poradzić”

To było mocne zderzenie z rzeczywistością. Kiedy dzieci zaczynają się kłócić, przeszkadzać, a w klasie pojawia się werbalna i fizyczna agresja, nauczyciele często sięgają po strategie, które znają z własnej szkolnej przeszłości – podnoszą głos, używają gróźb czy kar. Jednak Kalina, jak wielu innych nauczycieli, szukała czegoś więcej – chciała znaleźć sposób, aby lepiej zrozumieć dzieci i dotrzeć do nich w pozytywny, budujący sposób.

I tak trafiła na Pozytywną Dyscyplinę.

Jak budować relacje w szkole?

Szkoła nie zawsze daje gotowe rozwiązania na najtrudniejsze problemy wychowawcze. Jak mówi Kalina, nawet najlepiej przygotowani nauczyciele mogą czuć się bezradni wobec grupy dzieci z różnymi potrzebami, temperamentami i wyzwaniami rodzinnymi. Kiedy Kalina zaczęła stosować Pozytywną Dyscyplinę w szkole, zmiany nie nastąpiły z dnia na dzień, ale efekty były widoczne szybko.

„Wchodząc do klasy, starałam się nawiązać z nimi kontakt, dowiedzieć się, co ich interesuje, co im przeszkadza. To była dla mnie kluczowa rzecz w pracy z tą klasą”

Pozytywna Dyscyplina stawia na budowanie relacji opartej na wzajemnym szacunku i zrozumieniu. Dzieci nie zachowują się źle, bo chcą robić na złość, a często dlatego, że czują się nieakceptowane lub niezauważane. To, co przyniosło Kalinie największą zmianę, to skierowanie uwagi na pozytywne aspekty zachowania dzieci i docenianie ich zaangażowania.

Narzędzia Pozytywnej Dyscypliny i w klasie

Z perspektywy Kaliny, kluczowe były trzy narzędzia, które sprawiły, że jej praca stała się bardziej efektywna i mniej stresująca:

Wspólne ustalanie zasad

Dzieci brały udział w tworzeniu zasad obowiązujących w klasie. Dzięki temu miały poczucie odpowiedzialności i wpływu na to, co się dzieje.

Wprowadziliśmy wspólne ustalanie zasad, co przyniosło wiele korzyści. Dzieci miały poczucie, że mają wpływ na to, co dzieje się w klasie”

Skupienie na mocnych stronach dzieci

Zamiast kar i nagan, Kalina zaczęła dostrzegać pozytywne cechy każdego ucznia.

Zamiast kar, które często prowadzą do oporu i buntu, skupiłam się na pozytywnych wzmocnieniach”

Zasady współpracy i budowanie zespołu

Tworzenie społeczności w klasie, w której dzieci uczą się współpracy i wzajemnego szacunku, okazało się jednym z najważniejszych kroków. Projekty grupowe i zabawy integracyjne pomogły zacieśnić więzi między uczniami.

Dzięki tym zmianom dzieci zaczęły lepiej funkcjonować. Pojawili się liderzy, którzy motywowali innych, a konflikty, które wcześniej były nie do opanowania, zaczęły być rozwiązywane w sposób konstruktywny.

Nauczyciel z pasją i Pozytywna Dyscyplina w szkole

Pozytywna Dyscyplina to coś więcej niż zestaw narzędzi. To podejście, które uczy szacunku, buduje relacje i wspiera rozwój dzieci. Nauczyciele z pasją są niezbędni w oświacie – to oni kształtują przyszłe pokolenia. Pozytywna Dyscyplina jest tutaj, aby ich wspierać, dając im narzędzia do lepszego zrozumienia i dotarcia do uczniów, co przekłada się na bardziej harmonijne środowisko edukacyjne. Wsparcie dla nauczycieli z pasją jest kluczowe, ponieważ to ich zaangażowanie decyduje o atmosferze w klasie oraz często o sukcesie uczniów.

Kalina, jako nauczycielka, znalazła w Pozytywnej Dyscyplinie siłę, by zmienić swoją klasę. Ale to samo podejście można z powodzeniem stosować w domu, jako rodzic.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak Pozytywna Dyscyplina może zmienić życie w klasie i w domu, zachęcam do wysłuchania całej rozmowy z Kaliną Beczak. Dowiesz się z niej, jak krok po kroku wprowadzać pozytywne zmiany w relacjach z dziećmi, zarówno w roli nauczyciela, jak i rodzica.

Podcast Pozytywna Dyscyplina – więcej frajdy w rodzinie znajdziesz na najpopularniejszych platformach podcastowych oraz na YouTube.

Nauczycielu, gdzie znajdziesz nasze wsparcie?

  • Pobierz bezpłatnie pierwszy rozdział naszych książek – TUTAJ.
  • Przeczytaj książkę „Pozytywna Dyscyplina w klasie”.
  • Zapisz swoją placówkę na szkolenie z Pozytywnej Dyscypliny – napisz do nas TUTAJ.
  • Dołącz do grona edukatorów Pozytywnej Dyscypliny – informacje na temat szkolenia certyfikacyjnego znajdziesz TUTAJ.

Co dalej?

Pobierz darmowy

pierwszy rozdział każdej książki

Sprawdzam
Zapisz się

do naszego newslettera

Zapisuję się
Sprawdź

co dzieje się na naszej grupie na FB

Sprawdzam

Zobacz również

crossmenu