błędny cel

Błędny cel braku wiary w siebie – co zrobić kiedy dziecko się poddaje.

Jak poradzić sobie z Brakiem Wiary w siebie?‼

POGOTOWIE RODZICIELSKIE NADJEŻDŻA W ŚRODĘ O 12:30

Mówi „nie potrafię” szczególnie wtedy, kiedy wiemy, że jeśli tylko by spróbowało to by mu się udało.

Tymczasem ono wpada w złość lub histerię, krzyczy „nie potrafię”, „nigdy mi się nie uda”, „nie umiem się uczyć”.

Nie pomaga tłumaczenie.

 

Czasem wtedy wyręczamy dzieci, bo tak jest szybciej, lub po prostu z litości, ale po pewnym czasie problem się

powtarza… A dziecko ciągle wpada w czarną rozpacz, z byle powodu i poddaje się.

Będziemy rozmawiać o czwartym błędnym celu zachowania BRAKU WIARY W SIEBIE.

Będziesz? Napisz czy Twoje dzieci wpadają w ten błędny cel.

Do zobaczenia, Joasia

www.old.pozytywnadyscyplina.pl

 

Czy waszym dzieciom zdarza się mówienie, że nie potrafią czegoś zrobić, nie chcą czegoś spróbować, poddają się na samym początku? Mnie taka postawa czyni bezsilną, bo nie rozumiem jak można nie chcieć spróbować czegoś zrobić? To jest poza moimi kategoriami reagowania. U młodszych dzieci to łatwy element do uchwycenia – nie wierzy w siebie, poddaje się. Drugim członem błędnego celu zachowania jest udowadnianie, że sobie z czymś nie radzę. Dziecko czuje się źle, czuje, że nie radzi sobie z tym problemem. Będzie się zachowywało tak okropnie, żeby opiekun dał sobie spokój, bo chce udowodnić rodzicowi, że do niczego się nie nadaje. To brak wiary w siebie z zacięciem udowodnienia, że nie potrafi. U młodszych dzieci jest to poddanie się, natomiast u starszych pojawiają się elementy buntowniczego poddawania się np. nie potrafię odrobić tej pracy domowej – nie będę jej robił.
W poprzednich tygodniach mówiliśmy o trzech błędnych celach zachowania. Dziś powiemy o czwartym, o braku wiary w siebie.

W Pozytywnej Dyscyplinie uważamy, że dzieci zachowują się źle, gdy już czują się źle.

Pozytywna Dyscyplina jest metodą działającą na całym świecie od trzydziestu pięciu lat, dającą konkretne wskazówki rodzicielskie. To dla mnie bardzo ważne jako dla mamy dwójki dzieci – pięcioletniej Zuzi i siedmioletniego Antka. Nazywam się Joanna Baranowska. Jestem prekursorką Pozytywnej Dyscypliny w Polsce. Za moją inicjatywą została wydana książka Pozytywna Dyscyplina. Wracając do tematu. Dzieci zachowują się źle, gdy czują się źle. Jeśli my reagujemy tylko na zachowanie mówiąc: zachowujesz się dobrze/źle, to tak jakbyśmy popychali wierzchołek góry lodowej, co nie ma sensu i nie przynosi efektu. Wierzchołek góry chwilowo się zanurza, a my mamy w kółko problemy z tymi samymi zachowaniami. Te zachowania nie zmieniają się długofalowo, bo nie dotykamy tego, co jest istotą problemu, czyli tego wszystkiego co dzieje się pod powierzchnią wody. Pod powierzchnią wody są bardzo proste sprawy. Mówiliśmy o tym na pierwszym video, które dotyczyło tematu cierpliwości.(KLIK) Podstawową potrzebą jest potrzeba przynależności i znaczenia. Wszystkie nagrania są dostępne na naszej stronie www.old.pozytywnadyscyplina.pl, więc jeśli chcecie uzupełnić wiedzę, to wróćcie do tych nagrań. Mówiliśmy o tym, że źródłem złego zachowania u dzieci może być: błędny cel uwagi, władzy, zemsty. Dziś powiemy o błędnym celu braku wiary w siebie. Za każdym błędnym celem stoi błędne założenie, które ludzie przyjmują.

Błędnym celem braku wiary w siebie jest przekonanie, że nie przynależę.

 

Nie przynależę (punktem odniesienia jest poczucie przynależności i znaczenia), czuję się z tym okropnie, że to jest moja wina, że nie umiem w tym momencie przynależeć do grupy. To się dzieje na poziomie podświadomym. Dzieci nie myślą tak świadomie, ale zachowują się tak, jakby tak myślały. Mówimy w Pozytywnej Dyscyplinie o błędnych celach zachowania, bo to nie jest prawda, że dzieci nie potrafią przynależeć, czy są popsute. To jest błędne myślenie, podświadome przekonanie. Jednak dzieci zachowują się tak, jakby w to wierzyły, bo poddają się. To są sygnały błędnego celu zachowania. Często nasze nawykowe reakcje na błędny cel zachowania są bezsensowne. Co my robimy w takiej sytuacji? Poddajemy się, wyręczamy. Zamiast wejść w uczenie, próbujemy pokazać, ale dzieje się to na tyle szybko, że jest to wyręczanie. Udzielamy też zbędnej pomocy. Mówimy: nic się nie stało, spróbujesz następnym razem. Postępujemy tak, że odbieramy dziecku siłę, przekonanie, że ono da radę. To jak my powinniśmy się zachować, jest związane z tym, co jest pod powierzchnią wody. Tam każdy komunikat ma swoje zdanie. Jeśli chodzi o brak wiary w siebie w tym przypadku musimy reagować na komunikat: nie spisuj mnie na straty.

Przypominam wam, że dzieci uczą się przez naśladowanie, albo przez doświadczenie. Musimy albo im coś pokazać tak, by podążały za nami, albo za naszym działaniem. Kiedy myślę o tym, jak wyjść z błędnego celu braku wiary w siebie i zareagować na właściwy komunikat, czyli nie spisuj mnie na straty, to myślę: pokażmy dziecku, jak my w takim momencie nie wiedzieliśmy co mamy zrobić dalej, albo jak my popełnialiśmy błędy, jak nam się nie udawało. Przykład? Wczoraj z córką robiłyśmy laleczki z patyków. Ona po chwili, gdy jej nie wychodziło zaczęła się poddawać. Ja wtedy powiedziałam, że mi też krzywo wyszło cięcie, ale zabiorę się teraz za poprawianie. Co robimy?

Modelujemy, czyli pokazujemy jak wychodzić z takiego błędnego celu braku wiary w siebie.

 

Wskazujemy co robić w sytuacji, kiedy nam się nie udaje. To bardzo ważne, bo zwykle jest tak, że my tego nie pokazujemy naszym dzieciom. Sam tak szybko wychodzimy z tych różnych problemów, że nie ma przestrzeni w której dziecko mogłoby nas naśladować w momencie, kiedy coś nam się nie udaje. Chodzi o to, by pokazać dziecku nawet z premedytacją, że coś nam nie wychodzi, po to, żeby dziecko zobaczyło, co robimy kiedy nam się nie udaje. Uczymy tym umiejętności wytrwałości, pokazujemy jak pokonujemy przeszkody. Modelowanie to jeden ze sposobów pokonywania braku wiary w siebie.
Z mojej perspektywy najważniejsze w błędnym celu braku wiary w siebie jest uczenie kompetencji, czyli zastanowienie się jakich umiejętności w tym momencie dziecko nie posiada. To mogą być umiejętności na poziomie wykonania lub wytrwałości.

Drugim rozwiązaniem jest podzielenie czynności na małe kroki.

Jeśli dziecko jest w błędnym celu i dajemy mu trochę uwagi, a to zachowanie nie mija, to musimy być po jego stronie. Z tego miejsca bycia po stronie dziecka, możemy do niego dotrzeć. Tu przydatna będzie pozytywna przerwa. Jeśli dziecko jest w dużym stresie, to najpierw musimy zrobić przerwę, żeby dziecko domknęło korę nową ( o tym więcej w pierwszym nagraniu z tej serii – klik). Po okresie uspokojenia możemy wrócić do danego problemu i zastanowić się jak to zrobić. Co byłoby pierwszym, drugim krokiem.
Pamiętam sytuację, kiedy trzyletni wówczas Antek zawiesił się na założeniu buta. Wtedy najprostszą czynność zaczęłam rozkładać na jeszcze prostsze elementy. Wspieramy dziecko żeby ono zrobiło co najmniej część danej czynności. Chodzi o znalezienie pierwszego małego kroku, który pomoże dziecku ruszyć z miejsca. Odrabianie pracy domowej wydaje się proste, ale też składa się z wielu małych czynności: wyjęcie zeszytów, przejrzenie zadań do odrobienia, wybór od czego zaczyna odrabiać, czytanie instrukcji, wpisywanie odpowiedzi. Możemy powiedzieć: nie rób pracy domowej, może wyjmij zeszyty i pozaznaczaj karteczkami, co jest zadane. To zajmie ci 2 minuty. Takim słowami zachęcamy do pracy i zmniejszamy poczucie ciężkości wykonania danego zadania. Doceniamy za każdą pracę, wkład włożony.
Sylwia pyta: Mam synka 3-letniego, który dość szybko się poddaje. W takich sytuacjach jego frustracja jest na wysokim poziomie. Zaczyna płakać, mówić głupia mama. Czy w takich sytuacjach zostawiać go na chwilę, wyciszać, ma Pani pomysł co jeszcze można zrobić?
Na pewno warto do takiego dziecka powiedzieć: widzę, że jest Ci przykro. Jak jest Ci przykro ja potrzebuje przytulenia. Dotyk, przytulenie będzie zawsze pomagać łagodzić emocje i od najmłodszych lat uczyć dzieci, że jeśli doświadczają stresu potrzebują się przytulać. W przyszłości będzie im łatwiej korzystać z tego naturalnego sposobu łagodzenia emocji. Nie skupiajmy się na rezultacie.

Jeśli chcemy załagodzić emocje skupmy się na procesie dokładnego wyrażenia tego, co się dzieje u dziecka.

 

Dziecko nie jest w stanie wyrazić co się z nim dzieje i dlaczego jest mu źle. Im bardziej jest wkurzone, tym bardziej jest mu źle i to się nakręca. Przykład. Mój 7-latek wrócił ze szkoły rozżalony, nie chcąc z nikim współpracować i pomagać. Powiedziałam: Antek widzę, że jest Ci strasznie smutno. Co się stało? Odpowiedział, że na świetlicy był film. Zagadnęłam: Smutno Ci jest, bo chciałeś go oglądać, a musiałeś wyjść w trakcie filmu? Antek: Tak. Było mi strasznie smutno. Ja: Ty lubisz te filmy na świetlicy oglądać? Antek: Tak lubię.
I ja weszłam w ten wątek jeszcze głębiej analizując całą sytuację. Jest w nas taka obawa, że jak wejdziemy w głąb problemu, to dziecko totalnie skupi na tym uwagę. Ono cierpi w tym momencie, więc odwracanie uwagi nie jest na tą chwilę dobre. Jeśli coś dla dziecka jest ważne, to wejdźmy w to głębiej.

Pomóżmy dziecku zrozumieć, co się z nim dzieje.

Pokażmy, że jesteśmy po jego stronie. Wyrażenie bardzo mocno tego co się stało, będzie sprawiało, że emocje opadną, znajdą przestrzeń. Dziecko czuje, że dostaje wsparcie. To jest punkt wyjścia do domknięcia kory nowej, żeby zacząć rozwiązywać problemy, bo bez tego często ani rusz.
Brak wiary w siebie dzieci prezentują, kiedy buzują w nich emocje, a one nie potrafią ich wyrazić, nie wiedzą od czego zacząć, jak zacząć. W relacji z dzieckiem ustawiajmy się obok problemu. Nie jesteśmy od tego, żeby rozwiązywać problemy za dzieci, tylko wspierać je w rozwiązywaniu ich problemu. To jest kluczowa postawa mądrego wsparcia rodzicielskiego.
Nam dorosłym też pomaga nazwanie całego procesu, który się zadział. Zależności między problemami, a rozwiązaniami. Kiedy zaczynamy te zależności, wtedy sytuacja składa nam się w całość. Jesteśmy świadomi.
U nas tematem dnia jest niechęć do czytania. Rozwiązujemy ją wpisując czytanie w plan dnia. Czasem robimy program czytania 15 minut dziennie. Wtedy wszyscy siadamy na kanapie ze swoją lekturą i każdy czyta. Ustalamy, po jakiej ilości przeczytanego tekstu dziecko może przejść do czynności związanej z zabawą. Wpisujemy obowiązki w szerszy plan. Zastanawiamy się nad naszym zachowaniem, bo jest też tak, że na dzieci przychodzi odpowiednia pora. Istotne jest żeby podejść do dziecka z takim nastawieniem, że jest dla nas ważne, ale też zadać mu pytanie, na ile jego obowiązki są ważne dla niego? Jaki ma plan, ile stron ma lektura, ile czasu mu zajmie jej przeczytanie. Po raz kolejny rozbijamy plan na mniejsze elementy. Skupiamy uwagę na książce, ale jeszcze bez czytania.
W naszej tabelce czterech błędnych celów zachowania przeczytacie: przestań krytykować, chwal za każdą najmniejszą próbę działania, skoncentruj się na zaletach, nie okazuj litości, stwórz szanse odniesienia sukcesu, ucz umiejętności, pokazuj jak coś zrobić, ciesz się z dzieckiem, wykorzystaj jego zainteresowania, zachęcaj. Takie są rozwiązania Pozytywnej Dyscypliny.
Zachęcam do udostępniania tego nagrania, kupna książkikart technik wychowawczych, bo w tej metodzie znajdziecie konkretne rozwiązania i przykłady działania, by budować relację
z dzieckiem. Co bierzecie dla siebie z dzisiejszego spotkania? Co zmienicie w swoim postępowaniu?
Podzielcie się ze mną swoimi spostrzeżeniami w komentarzu lub napiszcie recenzję. Będzie mi bardzo miło.
Pozdrawiam serdecznie,
Joanna Baranowska, propagatorka Pozytywnej Dyscypliny w Polsce.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email
Dorota

Dorota

0odpowiedz na "Pogotowie rodzicielskie cz. 26 -Błędny cel braku wiary w siebie"

Zostaw wiadomość

Najnowsze wpisy

Kategorie

Kategorie

Podążaj za nami

Polecane produkty

Nie przegap porad i ciekawostek

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. polityce prywatności
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

POLITYKA PRYWATNOŚCI DANYCH OSOBOWYCH SKLEPU I SERWISU

www.old.pozytywnadyscyplina.pl

Obowiązuje od: 23 lutego 2021 r.

§1 Tożsamość administratora danych

  1. Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Serwisu i Sklepu online prowadzonego pod nazwą old.pozytywnadyscyplina.pl jest Radosław Baranowski, NIP: 7742826124 oraz Joanna Baranowska, NIP: 5262531882, prowadzący działalność gospodarczą jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą: Wydawnictwo POZYTYWNA DYSCYPLINA J.R. Baranowscy s.c., adres:  ul. 11 listopada 28/22 03-436 Warszawa
  2. Dane przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa; tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych, a także ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
 

§2 Stosowane definicje

  1. W niniejszej polityce stosuje się następujące definicje:
    1. Serwis/Sklep - serwis internetowy dostępny pod adresem old.pozytywnadyscyplina.pl za pośrednictwem którego Użytkownik może przeglądać zawartość Serwisu, Sklepu i jego podstron, kontaktować się z administratorem danych (formularz kontaktowy), składać zamówienia na Produkty i Towary (Sklep), zamówić informacje handlowe i marketingowe (Newsletter).
    2. Administrator danych osobowych - podmiot, który decyduje o celu i środkach przetwarzania danych, w niniejszej polityce rozumie się przez to: Radosława Baranowskiego, NIP: 7742826124 oraz Joannę Baranowską, NIP: 5262531882, prowadzących działalność gospodarczą jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą: Wydawnictwo POZYTYWNA DYSCYPLINA J.R. Baranowscy s.c., adres:  ul. 11 listopada 28/22, 03-436 Warszawa
    3. Użytkownik - osoba fizyczna, której dane dotyczą i która korzysta z usług dostępnych w Serwisie/Sklepie, w tym Kupujący.
    4. Dane osobowe - wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
    5. Cookies - małe pliki, które są pobierane i przechowywane na komputerze lub innym urządzeniu Użytkownika, powiązanym z informacjami o sposobie użytkowania strony. Polityka cookies została opisana w §9 niniejszego dokumentu (tj. Polityka cookies).
 

§3 Cele przetwarzania danych osobowych

  1. Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe w następujących celach:
    1. wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu złożenia i realizacji umowy, w tym zamówienia w sklepie online, realizacji przysługujących osobie praw związanych z realizacją zamówienia, w tym rękojmi i prawa do odstąpienia od umowy, jeśli przysługują,
    2. rejestracji i założenia konta w Sklepie, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu korzystania z zakupionych produktów cyfrowych, w tym plików do pobrania lub na podstawie zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit a) RODO, jeśli założenie konta w Sklepie nie jest częścią realizacji zamówienia,
    3. udokumentowania sprzedaży lub wykonania usługi, w tym wystawienia rachunku lub faktury dla osoby fizycznej, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych osobowych, w szczególności przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
    4. udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie poprzez formularz kontaktowy lub za pośrednictwem danych teleadresowych dostępnych na stronie Serwisu i Sklepu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO jeśli jest to niezbędne przed realizacją umowy i odbywa się na żądanie osoby, której dane dotyczą,
    5. marketingu własnych produktów i usług administratora danych drogą tradycyjną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO i odbywa się w prawnie usprawiedliwionym celu Administratora danych osobowych,
    6. wysłania informacji handlowych i marketingowych Administratora danych na adres e-mail podany przez Użytkownika w trakcie zapisu na newsletter, za zgodą osoby, której dane dotyczą na podstawie art. 6 1 lit a) RODO,
    7. administrowania i przechowywania komentarzy dodanych na stronach Serwisu przez Użytkowników, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. zgody osoby, która dobrowolnie podaje swoje dane w tym celu,
    8. dochodzenia praw i roszczeń przez Administratora danych lub osobę, której dane dotyczą, na podstawie 6 ust. 1 lit f) RODO i odbywa się w prawnie usprawiedliwionym celu Administratora danych osobowych.
  2. Podanie danych osobowych jest niezbędne w celu realizacji umowy, w tym zamówienia w Sklepie, wystawienia rachunku luf faktury, dochodzenia roszczeń, a także udzielenia odpowiedzi na pytania.
  3. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne, w szczególności w celu zapisania się na newsletter lub utworzenia konta w Sklepie, jeśli jego posiadanie nie jest związane bezpośrednio z realizacją zamó
  4. Brak podania wymaganych danych uniemożliwia realizację usług, w tym zamówienia i kontaktu ze strony Administratora danych osobowych.
  §4 Sposoby pozyskiwania danych 
  1. Dane osobowe Użytkownika gromadzone są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, tj. poprzez:
    1. wypełnienie formularza z danymi kontaktowymi podczas składania zapytania przez formularz kontaktowy na stronie,
    2. wypełnienie formularza zapisu na newsletter,
    3. wypełnienie formularza zamówienia w Sklepie,
    4. rejestracja konta w Sklepie,
    5. podanie danych do przygotowania i zawarcia umowy,
    6. bezpośredni kontakt z administratorem danych za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie lub w formie tradycyjnej w miejscu prowadzenia działalności,
    7. dodanie komentarza na stronie Serwisu przez Użytkownika.

 

§5 Zakres przetwarzanych danych 
  1. Zakres przetwarzanych danych osobowych został ograniczony do minimum niezbędnego do świadczenia usług w zakresie:
    1. złożenia zapytania przez formularz kontaktowy lub za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie: adres e-mail numer telefonu, adres poczty elektronicznej, imię, ewentualne inne dane podane dobrowolnie przez osobę, której dane dotyczą,
    2. dokonania zapisu na newsletter: imię, adres e-mail,
    3. złożenia zamówienia w sklepie online: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, ewentualnie adres punktu odbioru,
    4. rejestracji konta w Sklepie: imię i nazwisko, adres e-mail, hasło, login,
    5. wystawienia rachunku lub faktury: imię i nazwisko lub nazwa podmiotu, adres siedziby, NIP, inne dane do rozliczenia,
    6. zarządzania i przechowywania komentarzy dodanych na stronach Serwisu przez Użytkownika, tj. imię lub pseudonim oraz adres e-mail, który jest znany wyłącznie Administratorowi danych osobowych.

 

§6 Okres przetwarzania danych
  1. Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, tj.:
    1. przez okres trwania zawartej umowy,
    2. przez okres niezbędny do udokumentowania wykonanej umowy lub usługi, w tym wystawienia rachunku lub faktury - 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, na podstawie art. 112 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w związku z art. 70 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
    3. przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przez formularz kontaktowy lub drogą telefoniczną, ale nie dłużej niż przez 6 miesięcy, o ile osoba nie zdecyduje się złożyć zamówienia lub zawrzeć umowy z Administratorem danych osobowych,
    4. do czasu odwołania zgody, jeśli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie osoby, której dane dotyczą.

 

§7 Odbiorcy danych 
  1. Dane osobowe Użytkownika mogą zostać powierzone innym podmiotom w celu wykonania usług na zlecenie administratora danych, w szczególności podmiotom w zakresie:
    1. hostingu strony www,
    2. serwisu i utrzymania systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane, w tym w celu automatyzacji newslettera, wystawiania faktur, obsługi zamówień, etc.
    3. prowadzenia obsługi księgowej,
    4. kompletacji i wysyłki zamówień złożonych w Sklepie.
  2. Dane osobowe Użytkownika mogą zostać także udostępnione podmiotom wspierającym administratora danych, w tym podmiotom realizującym usługi kurierskie i pocztowe, a także obsługę płatności online.
  3. Dane osobowe Użytkownika nie są przekazywane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych.
  §8 Prawa osób, których dane dotyczą 
  1. Osobie, której dane dotyczą przysługuje:
    1. prawo dostępu do treści danych i ich sprostowania,
    2. prawo do usunięcia danych, o ile nie obowiązują inne przepisy prawa, które zobowiązują administratora danych do archiwizacji danych przez określony czas,
    3. prawo do przenoszenia danych, o ile podstawą przetwarzania danych jest umowa lub zgoda osoby, której dane dotyczą, a przetwarzanie danych odbywa się w sposób automatyczny,
    4. prawo do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingu bezpośredniego, realizowanego przez administratora danych w ramach usprawiedliwionego interesu prawnego, a także ograniczenia przetwarzania,
    5. prawo do niepodlegania automatycznemu profilowaniu, jeśli administrator danych podejmowałby decyzje opierające się wyłącznie na automatycznym profilowaniu i niosące ze sobą skutki prawne dla osoby, której dane dotyczą lub podobnie na nią wpływały,
    6. prawo do kontroli przetwarzania danych i informacji na temat tego, kto jest administratorem danych, a także uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych, treści tych danych, źródle danych, a także sposobie udostępniania, w tym o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
    7. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli podstawą przetwarzania danych była zgoda osoby, której dane dotyczą. Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na jej podstawie, przed jej cofnięciem,
    8. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), jeśli osoba uzna, że przetwarzanie jej danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
  2. W celu realizacji prawa do kontroli danych, dostępu do treści danych, ich poprawiania, a także innych praw, należy skontaktować się z administratorem danych.
  §9 Polityka cookies 
  1. Serwis i Sklep używa plików cookies, aby dostarczać usługi i funkcje dostosowane do preferencji i potrzeb Użytkowników, w szczególności pliki cookies pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
  2. Pliki cookies mogą mieć charakter tymczasowy, tj. są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki lub trwały.
  3. Stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania ze stron Serwisu i Sklepu i służą do przechowywania informacji takich jak hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie ze stron, a także umożliwia zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień.
  4. Sklep wykorzystuje pliki cookies w następujących celach:
    1. dostosowania zawartości stron Serwisu i Sklepu do indywidualnych preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych (wyświetlanie dostosowane do potrzeb),
    2. dokonania analiz i statystyk, które dostarczą informacji, w jaki sposób Użytkownik Serwisu i Sklepu korzysta ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    3. utrzymanie sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasł
  5. Dane zawarte w cookies będą archiwizowane i wykorzystywane w celach analizy statystycznej i oceny globalnego ruchu użytkowników Serwisu i Sklepu.
  6. W celu analizy ruchu na stronie Serwisu i Sklepu, źródła ruchu, jak i optymalizacji działań marketingowych zainstalowaliśmy na stronie:
    1. Piksel Facebooka, który pozwala na zbieranie informacji na temat korzystania przez Użytkownika ze strony Serwisu i kierowanie do niego dedykowanych reklam w tym serwisie społecznościowym. Piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Użytkowników w witrynie.
    2. Wtyczkę Facebooka „Lubię to”, dzięki czemu Użytkownik może przejść ze strony Serwisu do Fanpage’a Administratora danych osobowych, założonego w tym serwisie społecznościowym. Współadministratorem danych osobowych Użytkowników, którzy polubią Fanpage’a Administratora danych osobowych jest Facebook Ireland Limited 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour Dublin 2, Ireland. Tym Użytkownikom zaleca się jednoczesne zapoznanie z polityką prywatności Facebooka pod linkiem: https://www.facebook.com/policy
    3. Google Analytics jako narzędzie analityczne, które pozwala na analizę ruchu Użytkownika na stronie Serwisu i Sklepu oraz jego podstronach.
  7. Dane zawarte w cookies nie są łączone z przekazanymi przez Użytkownika danymi osobowymi.
  8. Klikając ”Zgadzam się/Akceptuję/Rozumiem” w okienku z informacją o cookies Użytkownik zgadza się na użycie cookies w wyżej wymienionych celach.
  9. Użytkownik może w każdej chwili skasować i/lub wyłączyć cookies w przeglądarce internetowej, z której korzysta podczas przeglądania stron Serwisu i Sklepu.
  10. Niektóre pliki cookies - tzw. cookies funkcjonalne mogą być niezbędne do prawidłowego działania stron Serwisu i Sklepu.
  11. Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej (opcja „pomoc”), z której korzysta do przeglądania stron Serwisu i Sklepu.
  12. Ustawienia plików cookies mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika.
  13. Skasowanie lub wyłączenie plików cookies może spowodować trudności lub ograniczoną funkcjonalność niektórych części strony (dotyczy cookies funkcjonalnych).
  §10 Postanowienia końcowe
  1. Administrator danych zastrzega możliwość zmiany niniejszej polityki prywatności, szczególnie w sytuacji, gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne, zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności osób, których dane dotyczą lub inne, istotne zmiany wpływające na treść informacji przekazywanej Użytkownikom.
  2. W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu, które będą obowiązywały od dnia ich opublikowania na stronie Serwisu/Sklepu.
Save settings
Cookies settings
X