Gdzie kończy się cierpliwość? Czyli o uprzejmości i stanowczości w Pozytywnej Dyscyplinie

Czy „masz” tak jak wielu rodziców? Wyobraź sobie, że jak zwykle co rano prosisz swoje dziecko o ubranie się do szkoły/przedszkola. Jesteś miła i uprzejma. Najpierw trochę się bawisz, potem rozśmieszasz dziecko… Ale ono ciągle coś wymyśla. Najpierw ucieka ze śmiechem, potem zaczyna się bawić, a kiedy już naprawdę tracisz cierpliwość zaczyna wymyślać: że chce inne spodenki, koszulkę, nie ta spinka do włosów, a w ogóle to po co myć zęby…

Zaciskasz zęby, naprawdę starasz się być miła i cierpliwa. Przyjmujesz te wszystkie fochy i zabawy, nawet podchodzisz ze zrozumieniem do tych wszystkich problemów….Ale w końcu (chyba święty by tego nie wytrzymał) zaczynasz mówić podniesionym głosem, albo ubierasz dziecko. Może krzyczysz… a potem masz wyrzuty sumienia….
Znasz skądś ten obrazek? Starasz się być cierpliwa i uprzejma, jesteś uprzejma.. uprzejma…, aż w końcu uprzejmość Ci się kończy nagle!!!!

Boimy się zbytniej stanowczości (i dobrze) i wybieramy zbytnią uprzejmość

Pewnie każdy z nas pamięta to okropne uczucie niezrozumienia, kiedy na nas krzyczano, lub traktowano (w naszym odczuciu) niesprawiedliwie. Nie chcemy tego robić naszym dzieciom. Chcemy mieć z nimi świetne relacje i dlatego tak bardzo pochylamy się nad ich potrzebami i staramy się je zaspokajać. I to niestety obraca się przeciwko nam. Dzieci wezmą od nas wszystko co im ofiarujemy i z miłości do nas będą chciały tego jeszcze więcej. Może się okazać, że naszym ustępstwom nie ma końca. Szczególnie jeśli jednocześnie zapominamy o naszych potrzebach, lub ciągle z nich rezygnujemy. Taki jednostronnie stosowany szacunek nie uczy dzieci niczego dobrego. Uratować nas może szczypta, lub całkiem spora garść stanowczości.

Czym jest stanowczość?

Zanim opowiem Ci o samej równowadze, najpierw musimy wiedzieć czym właściwie jest uprzejmość, a czym stanowczość. Uprzejmością w Pozytywnej Dyscyplinie nazywamy szacunek dla potrzeb i perspektywy dziecka. Chęć budowania kontaktu i relacji, akceptację tego jakie jest dziecko. Stanowczością nazywamy szacunek do potrzeb i perspektywy dorosłego, a także do wymogów sytuacji (np.: nie kładziemy się na środku ulicy).

Na czym polega równowaga między uprzejmością, a stanowczością

Utrzymywanie równowagi między uprzejmością i stanowczością polega na przykład na formułowaniu komunikatów, które stawiają na równi potrzeby dziecka i dorosłego. Oczywiście nie zawsze możemy zaspokoić swoje potrzeby natychmiast i dziecko też, ale zawsze możemy wskazać akceptowalny społecznie sposób realizacji potrzeby uwzględniający wymagania sytuacji. To może podam jakiś przykład:

„Widzę, że chciałbyś ten nóż i tym dużym nożem kroi mama, Ty możesz wziąć ten mniejszy (do masła). Pomożesz mi smarować chleb, czy wolisz obierać ogórka obieraczką?”

W tym komunikacie skupiłam się na tym co jest możliwe dla dziecka w tej chwili… A szanując jego potrzebę wpływu, zostawiłam też przestrzeń na podjęcie decyzji. Dałam mu wybór między dwoma pożytecznymi społecznie zadaniami, co uczy je tego, że jest ważne, bo wnosi swój wkład we wspólne domowe dobro.

Znaj swoje oczekiwania

Aby to zrobić musiałam się zastanowić „czego chcę w zamian tego, czego nie chcę”. To bardzo ważne. Oczywiście, często nawykowo mówimy „Nie ruszaj noża”, ale jak pewnie już wiecie, dziecko chce przynależeć i jeśli nie podpowiemy mu JAK może to konstruktywnie robić, to ciągle może wracać do złego z naszej perspektywy zachowania. Innymi słowy dzieci muszą wiedzieć co MOGĄ robić. Zamienianie NIE na TAK jest inną ważną umiejętnością rodzicielską, o której napiszę następnym razem.

W każdym razie najpierw musimy sami wiedzieć, na co chcemy się zgodzić, a na co nie w danych warunkach. Czego właściwie oczekujemy od dziecka. Pomocy? Spokoju? Przeprosin? Dlaczego to jest dla Ciebie ważne? Nie oznacza to, że będziesz zawsze natychmiastowo oczekiwała realizacji swoich oczekiwań. Ważne żebyś je znała i zastanowiła się dlaczego są ważne? Czy ważne są właśnie dla Ciebie? Czy może dla innych ludzi, którzy akurat nie przebywają w Waszym domy?

Gdy już się zorientujesz i naprawdę chcesz sformułować swoje oczekiwania, bądź precyzyjna.

Zadecyduj, co zrobisz, na jakich zasadach i powiedz o tym

Na przykład dzisiaj mój mąż powiedział: „Pomogę Wam wystawić rowery, jeśli w ciągu 5ciu minut będziecie za drzwiami, jeśli nie, pójdziemy na piechotę.”. W jasny i pełen szacunku sposób zaznaczył swoje granice. Zrezygnował z gderania, poganiania i zostawił decyzję naszym dzieciom. Dzięki temu mogły podjąć najlepszą dla nich w tej sytuacji decyzję. Oczywiście ważne jest, także w tym przypadku zachowanie spokojnego i łagodnego tonu głosu. Czasem dodanie dotyku i powiedzenie „Wiem że podejmiesz najlepszą dla siebie decyzję”. Zbyt często podejmujemy decyzje za dzieci, a potem staramy się je zmusić do wdrożenia naszego planu. Co zwykle kończy się ich buntem a naszą frustracją.

Bądź, jak miękki, wygodny, ciężki fotel

Często mówię na warsztatach, że równowagę między uprzejmością a stanowczością można porównać do miękkiego, ciężkiego fotela. Mamy swoje granice i jesteśmy ich świadomi. Szanujemy swoje potrzeby i jednocześnie komunikujemy je w miękki i łagodny sposób. Chyba najmocniej mi się kojarzy technika PD w której mówimy: „Kocham Cię, i moja odpowiedź brzmi nie”. Takie słowa wypowiemy z o wiele większą troską i właśnie miłością, niż np. „Ile razy mam Ci powtarzać, że nie!!”. I sprawdźcie jak działa.

Wszystkie techniki Pozytywnej Dyscypliny zawierają w sobie tę specyficzną równowagę między uprzejmością i stanowczością, dlatego warto je poznawać.

Co o tym wszystkim myślisz?
Kiedy odnajdujesz się po stronie uprzejmości, a kiedy stanowczości?
Czy łatwo, czy trudno przychodzi Ci równoważenie tych dwóch sfer?Pamiętaj, że ta umiejętność, jak każda inna wymaga praktyki i życzę Ci powodzenia.

Joasia Baranowska
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Email
JOANNA BARANOWSKA

JOANNA BARANOWSKA

7odpowiedz na "Gdzie kończy się cierpliwość? Czyli o uprzejmości i stanowczości w Pozytywnej Dyscyplinie"

  1. Pani Asiu, pytanie a propos tego „Pomogę Wam wystawić rowery, jeśli w ciągu 5ciu minut będziecie za drzwiami, jeśli nie, pójdziemy na piechotę.” – co robić gdy dzieci nie reagują (w tym przypadku nie robią nic żeby wreszcie wyjść z domu) 6 letni syn na taki komunikat tylko marudzi a 3.5 letnia córka wpada w szał jak mówię że rowerów nie będzie i idziemy pieszo – awantura nie do utulenia i już w ogóle nie da się wyjść z domu?
    Mam spory problem z tą stanowczością zwłaszcza wobec młodszej córki, robię wszystko żeby uniknąć jej wybuchów a jak mówią najbliżsi ona „wchodzi mi na głowę”. Ja wiem, że dziecko nie ma złych intencji, że to wszystko rozwojowe itd ale już nie wiem jak sobie radzić z codziennymi wybuchami (często o nic). Poleci Pani jakieś ciekawe teksty lub filmiki które by pomogły? Pozdrawiam serdecznie

  2. Artykuł przydatny. Staram się jak mogę ale poranek niestety prawie zawsze jest ciężki. Mamy plan poranka i 3.5 letnia córka zna go na pamięć ale najczęściej jest tak że to ona mi przypomina gdy już wybuchnę że mamy zasadę że nie krzyczymy na siebie. Sytuacji też nie ułatwia młodszy 6 tygodniowy brat.

  3. Staram się jak mogę, ale prosząc moja 3 latke o posprzątanie pokoju graniczy z cudem. Właśnie wysypała wszystkie zabawki i moje mówie, aby je posprzątala nic nie daje i sobie leżą rozwalone a ona na podwórku… Ciężko u mnie z cierpliwością a u mnie ze zrobieniem danej czynności. Pomożecie? Co mogę zrobić, aby posłuchała tego o co proszę

  4. Bardzo przydatny artykuł. Zanotowałam najważniejsze idee i od dziś wdrażam w życie mojego 5-latka. Na początek wracanie z dworu do domu oraz wstawanie poranne.

  5. Ewa, jak możemy Ci pomóc? Masz naszą nową książkę o przedszkolakach? oglądasz nasze filmy? może chcesz napisać do nas maila?

  6. Takie sytuacje mam codziennie rano. Niestety presja czasu powoduje, że w pewnym momencie coś pęka, przestaję panować nad sobą i wybucham. Jest to bardzo trudne, ponieważ powoduje to ogromny stres każdego poranka i wyrzuty sumienia, że tymi wybuchami tak na prawdę wymuszam na dzieciach (2,5 i 4 lata) to co chcę osiągnąć – czyli wyjście z domu o czasie. Do tego z uwagi na to, że przeprowadziłam się 4 lata temu z Poznania do męża – na wioskę, to mam do wyboru tylko jeden żłobek, który nie spełnia moich oczekiwań. Jestem zmęczona, sfrustrowana i zniechęcona. Zaniedbałam własne potrzeby kiedy pierwsza córka się urodziła i to się teraz na mnie mści. Do tej pory swoje potrzeby stawiam na ostatnim miejscu pomimo tego, że wiem, że tak być nie powinno. POMOCY!!!

    • Ewa, jakbym czytala swoj wpis… na stanie tez 2,5 i 4, od roku mieszkamy przy lesie z dala od miasta, od ponad 4 lat nie wiem juz nawet jakie sa moje potrzeby. Przedszkole lokalne tez mi sie nie podoba wiec codziennie jezdzimy pol godziny w jedna strone samochodem… a moje dzieci niewozkowe i niesamochodowe…
      Czytam, ogladam pd i zaraz potem daje rade. Ale chwile pozniej pekam, emocje biora gore i nawet nie wiem jak to sie dzieje – nagle slysze siebie sama jak krzycze… i juz jest za pozno 🙁

Zostaw wiadomość

Najnowsze wpisy

Kategorie

Kategorie

Podążaj za nami

Polecane produkty

Nie przegap porad i ciekawostek

We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. polityce prywatności
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

POLITYKA PRYWATNOŚCI DANYCH OSOBOWYCH SKLEPU I SERWISU

www.old.pozytywnadyscyplina.pl

Obowiązuje od: 23 lutego 2021 r.

§1 Tożsamość administratora danych

  1. Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Serwisu i Sklepu online prowadzonego pod nazwą old.pozytywnadyscyplina.pl jest Radosław Baranowski, NIP: 7742826124 oraz Joanna Baranowska, NIP: 5262531882, prowadzący działalność gospodarczą jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą: Wydawnictwo POZYTYWNA DYSCYPLINA J.R. Baranowscy s.c., adres:  ul. 11 listopada 28/22 03-436 Warszawa
  2. Dane przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa; tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych, a także ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
 

§2 Stosowane definicje

  1. W niniejszej polityce stosuje się następujące definicje:
    1. Serwis/Sklep - serwis internetowy dostępny pod adresem old.pozytywnadyscyplina.pl za pośrednictwem którego Użytkownik może przeglądać zawartość Serwisu, Sklepu i jego podstron, kontaktować się z administratorem danych (formularz kontaktowy), składać zamówienia na Produkty i Towary (Sklep), zamówić informacje handlowe i marketingowe (Newsletter).
    2. Administrator danych osobowych - podmiot, który decyduje o celu i środkach przetwarzania danych, w niniejszej polityce rozumie się przez to: Radosława Baranowskiego, NIP: 7742826124 oraz Joannę Baranowską, NIP: 5262531882, prowadzących działalność gospodarczą jako wspólnicy spółki cywilnej pod firmą: Wydawnictwo POZYTYWNA DYSCYPLINA J.R. Baranowscy s.c., adres:  ul. 11 listopada 28/22, 03-436 Warszawa
    3. Użytkownik - osoba fizyczna, której dane dotyczą i która korzysta z usług dostępnych w Serwisie/Sklepie, w tym Kupujący.
    4. Dane osobowe - wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
    5. Cookies - małe pliki, które są pobierane i przechowywane na komputerze lub innym urządzeniu Użytkownika, powiązanym z informacjami o sposobie użytkowania strony. Polityka cookies została opisana w §9 niniejszego dokumentu (tj. Polityka cookies).
 

§3 Cele przetwarzania danych osobowych

  1. Administrator danych osobowych przetwarza dane osobowe w następujących celach:
    1. wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu złożenia i realizacji umowy, w tym zamówienia w sklepie online, realizacji przysługujących osobie praw związanych z realizacją zamówienia, w tym rękojmi i prawa do odstąpienia od umowy, jeśli przysługują,
    2. rejestracji i założenia konta w Sklepie, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO w celu korzystania z zakupionych produktów cyfrowych, w tym plików do pobrania lub na podstawie zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit a) RODO, jeśli założenie konta w Sklepie nie jest częścią realizacji zamówienia,
    3. udokumentowania sprzedaży lub wykonania usługi, w tym wystawienia rachunku lub faktury dla osoby fizycznej, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych osobowych, w szczególności przepisów Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
    4. udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie poprzez formularz kontaktowy lub za pośrednictwem danych teleadresowych dostępnych na stronie Serwisu i Sklepu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO jeśli jest to niezbędne przed realizacją umowy i odbywa się na żądanie osoby, której dane dotyczą,
    5. marketingu własnych produktów i usług administratora danych drogą tradycyjną, na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO i odbywa się w prawnie usprawiedliwionym celu Administratora danych osobowych,
    6. wysłania informacji handlowych i marketingowych Administratora danych na adres e-mail podany przez Użytkownika w trakcie zapisu na newsletter, za zgodą osoby, której dane dotyczą na podstawie art. 6 1 lit a) RODO,
    7. administrowania i przechowywania komentarzy dodanych na stronach Serwisu przez Użytkowników, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. zgody osoby, która dobrowolnie podaje swoje dane w tym celu,
    8. dochodzenia praw i roszczeń przez Administratora danych lub osobę, której dane dotyczą, na podstawie 6 ust. 1 lit f) RODO i odbywa się w prawnie usprawiedliwionym celu Administratora danych osobowych.
  2. Podanie danych osobowych jest niezbędne w celu realizacji umowy, w tym zamówienia w Sklepie, wystawienia rachunku luf faktury, dochodzenia roszczeń, a także udzielenia odpowiedzi na pytania.
  3. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne, w szczególności w celu zapisania się na newsletter lub utworzenia konta w Sklepie, jeśli jego posiadanie nie jest związane bezpośrednio z realizacją zamó
  4. Brak podania wymaganych danych uniemożliwia realizację usług, w tym zamówienia i kontaktu ze strony Administratora danych osobowych.
  §4 Sposoby pozyskiwania danych 
  1. Dane osobowe Użytkownika gromadzone są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, tj. poprzez:
    1. wypełnienie formularza z danymi kontaktowymi podczas składania zapytania przez formularz kontaktowy na stronie,
    2. wypełnienie formularza zapisu na newsletter,
    3. wypełnienie formularza zamówienia w Sklepie,
    4. rejestracja konta w Sklepie,
    5. podanie danych do przygotowania i zawarcia umowy,
    6. bezpośredni kontakt z administratorem danych za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie lub w formie tradycyjnej w miejscu prowadzenia działalności,
    7. dodanie komentarza na stronie Serwisu przez Użytkownika.

 

§5 Zakres przetwarzanych danych 
  1. Zakres przetwarzanych danych osobowych został ograniczony do minimum niezbędnego do świadczenia usług w zakresie:
    1. złożenia zapytania przez formularz kontaktowy lub za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie: adres e-mail numer telefonu, adres poczty elektronicznej, imię, ewentualne inne dane podane dobrowolnie przez osobę, której dane dotyczą,
    2. dokonania zapisu na newsletter: imię, adres e-mail,
    3. złożenia zamówienia w sklepie online: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, ewentualnie adres punktu odbioru,
    4. rejestracji konta w Sklepie: imię i nazwisko, adres e-mail, hasło, login,
    5. wystawienia rachunku lub faktury: imię i nazwisko lub nazwa podmiotu, adres siedziby, NIP, inne dane do rozliczenia,
    6. zarządzania i przechowywania komentarzy dodanych na stronach Serwisu przez Użytkownika, tj. imię lub pseudonim oraz adres e-mail, który jest znany wyłącznie Administratorowi danych osobowych.

 

§6 Okres przetwarzania danych
  1. Dane osobowe są przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, tj.:
    1. przez okres trwania zawartej umowy,
    2. przez okres niezbędny do udokumentowania wykonanej umowy lub usługi, w tym wystawienia rachunku lub faktury - 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, na podstawie art. 112 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w związku z art. 70 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa.
    3. przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przez formularz kontaktowy lub drogą telefoniczną, ale nie dłużej niż przez 6 miesięcy, o ile osoba nie zdecyduje się złożyć zamówienia lub zawrzeć umowy z Administratorem danych osobowych,
    4. do czasu odwołania zgody, jeśli przetwarzanie danych opiera się na zgodzie osoby, której dane dotyczą.

 

§7 Odbiorcy danych 
  1. Dane osobowe Użytkownika mogą zostać powierzone innym podmiotom w celu wykonania usług na zlecenie administratora danych, w szczególności podmiotom w zakresie:
    1. hostingu strony www,
    2. serwisu i utrzymania systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane, w tym w celu automatyzacji newslettera, wystawiania faktur, obsługi zamówień, etc.
    3. prowadzenia obsługi księgowej,
    4. kompletacji i wysyłki zamówień złożonych w Sklepie.
  2. Dane osobowe Użytkownika mogą zostać także udostępnione podmiotom wspierającym administratora danych, w tym podmiotom realizującym usługi kurierskie i pocztowe, a także obsługę płatności online.
  3. Dane osobowe Użytkownika nie są przekazywane do państw trzecich, ani organizacji międzynarodowych.
  §8 Prawa osób, których dane dotyczą 
  1. Osobie, której dane dotyczą przysługuje:
    1. prawo dostępu do treści danych i ich sprostowania,
    2. prawo do usunięcia danych, o ile nie obowiązują inne przepisy prawa, które zobowiązują administratora danych do archiwizacji danych przez określony czas,
    3. prawo do przenoszenia danych, o ile podstawą przetwarzania danych jest umowa lub zgoda osoby, której dane dotyczą, a przetwarzanie danych odbywa się w sposób automatyczny,
    4. prawo do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingu bezpośredniego, realizowanego przez administratora danych w ramach usprawiedliwionego interesu prawnego, a także ograniczenia przetwarzania,
    5. prawo do niepodlegania automatycznemu profilowaniu, jeśli administrator danych podejmowałby decyzje opierające się wyłącznie na automatycznym profilowaniu i niosące ze sobą skutki prawne dla osoby, której dane dotyczą lub podobnie na nią wpływały,
    6. prawo do kontroli przetwarzania danych i informacji na temat tego, kto jest administratorem danych, a także uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych, treści tych danych, źródle danych, a także sposobie udostępniania, w tym o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
    7. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie, jeśli podstawą przetwarzania danych była zgoda osoby, której dane dotyczą. Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego na jej podstawie, przed jej cofnięciem,
    8. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), jeśli osoba uzna, że przetwarzanie jej danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie.
  2. W celu realizacji prawa do kontroli danych, dostępu do treści danych, ich poprawiania, a także innych praw, należy skontaktować się z administratorem danych.
  §9 Polityka cookies 
  1. Serwis i Sklep używa plików cookies, aby dostarczać usługi i funkcje dostosowane do preferencji i potrzeb Użytkowników, w szczególności pliki cookies pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb.
  2. Pliki cookies mogą mieć charakter tymczasowy, tj. są usuwane z chwilą zamknięcia przeglądarki lub trwały.
  3. Stałe pliki cookies są przechowywane także po zakończeniu korzystania ze stron Serwisu i Sklepu i służą do przechowywania informacji takich jak hasło czy login, co przyspiesza i ułatwia korzystanie ze stron, a także umożliwia zapamiętanie wybranych przez Użytkownika ustawień.
  4. Sklep wykorzystuje pliki cookies w następujących celach:
    1. dostosowania zawartości stron Serwisu i Sklepu do indywidualnych preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych (wyświetlanie dostosowane do potrzeb),
    2. dokonania analiz i statystyk, które dostarczą informacji, w jaki sposób Użytkownik Serwisu i Sklepu korzysta ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
    3. utrzymanie sesji Użytkownika (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasł
  5. Dane zawarte w cookies będą archiwizowane i wykorzystywane w celach analizy statystycznej i oceny globalnego ruchu użytkowników Serwisu i Sklepu.
  6. W celu analizy ruchu na stronie Serwisu i Sklepu, źródła ruchu, jak i optymalizacji działań marketingowych zainstalowaliśmy na stronie:
    1. Piksel Facebooka, który pozwala na zbieranie informacji na temat korzystania przez Użytkownika ze strony Serwisu i kierowanie do niego dedykowanych reklam w tym serwisie społecznościowym. Piksel Facebooka to narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Użytkowników w witrynie.
    2. Wtyczkę Facebooka „Lubię to”, dzięki czemu Użytkownik może przejść ze strony Serwisu do Fanpage’a Administratora danych osobowych, założonego w tym serwisie społecznościowym. Współadministratorem danych osobowych Użytkowników, którzy polubią Fanpage’a Administratora danych osobowych jest Facebook Ireland Limited 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour Dublin 2, Ireland. Tym Użytkownikom zaleca się jednoczesne zapoznanie z polityką prywatności Facebooka pod linkiem: https://www.facebook.com/policy
    3. Google Analytics jako narzędzie analityczne, które pozwala na analizę ruchu Użytkownika na stronie Serwisu i Sklepu oraz jego podstronach.
  7. Dane zawarte w cookies nie są łączone z przekazanymi przez Użytkownika danymi osobowymi.
  8. Klikając ”Zgadzam się/Akceptuję/Rozumiem” w okienku z informacją o cookies Użytkownik zgadza się na użycie cookies w wyżej wymienionych celach.
  9. Użytkownik może w każdej chwili skasować i/lub wyłączyć cookies w przeglądarce internetowej, z której korzysta podczas przeglądania stron Serwisu i Sklepu.
  10. Niektóre pliki cookies - tzw. cookies funkcjonalne mogą być niezbędne do prawidłowego działania stron Serwisu i Sklepu.
  11. Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej (opcja „pomoc”), z której korzysta do przeglądania stron Serwisu i Sklepu.
  12. Ustawienia plików cookies mogą zostać zmienione w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika.
  13. Skasowanie lub wyłączenie plików cookies może spowodować trudności lub ograniczoną funkcjonalność niektórych części strony (dotyczy cookies funkcjonalnych).
  §10 Postanowienia końcowe
  1. Administrator danych zastrzega możliwość zmiany niniejszej polityki prywatności, szczególnie w sytuacji, gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne, zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności osób, których dane dotyczą lub inne, istotne zmiany wpływające na treść informacji przekazywanej Użytkownikom.
  2. W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do powyższego zapisu, które będą obowiązywały od dnia ich opublikowania na stronie Serwisu/Sklepu.
Save settings
Cookies settings
X